کد خبر 270777
۳۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴

سیدافقهی در گفتگو با حیات مطرح کرد:

نتانیاهو به دنبال توسعه جنگ برای نجات خود/ آتش بس در غزه محقق نخواهد شد

نتانیاهو به دنبال توسعه جنگ برای نجات خود/ آتش بس در غزه محقق نخواهد شد

کارشناس مسائل بین الملل گفت: نتانیاهو هیچ کدام از اهداف را محقق نکرد و تلاش می‌کند جنگ را توسعه دهد تا بتواند خود را نجات دهد و شاید با قدرت رسیدن ترامپ کمک‌های بیشتری از او بگیرد.

سیدهادی سیدافقهی تحلیلگر مسائل بین الملل‌ در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، درمورد پرتاب موشک مافوق صوت به عمق اسرائیل اظهار کرد: این عملیات همان طور که چندین بار رهبر انصارالله عبدالملک بدرالدین عباسی و هم فرماندهان نظامی شان بیان کردند برای حمایت،کمک و پشتیبانی از مردم مظلوم غزه بود.

سیدافقهی بیان کرد: پرتاب این موشک فوق صوت در اجراییات مرحله پنجم حمله به مواضع اسرائیل است. شرط توقف فعالیت‌های نظامی انصارالله چه در دریا، چه در موشک‌های زمین به زمین و پهپاد توقف جنگ در غزه است‌ و یمنی‌ها این عملیات را با شیوه‌ها و سلاح‌های مختلف و پیشرفته تر تکرار کنند.

وی افزود: به طور کلی انصارالله با هماهنگی سایر حلقه‌های محور مقاومت عملیات خود را انجام می‌دهند و با ایران، حزب الله لبنان ، مقاومت اسلامی عراق هماهنگ می‌کنند. نکته جالب توجه این است که چند ماه پیش وقتی اولین موشک به تل‌آویو رسید. نتانیاهو اظهار کرد دچار یک اشتباه تشخیصی شدیم و تصور کردیم که این هواپیما و پرنده خودمان است! به همین دلیل رهگیری نکردیم در حالی که انصارالله و  عبدالملک الحوثی اعلام کرده بودند که ما به زودی عملیات جدید و غافلگیر کننده به تل‌آویو خواهیم کرد. پس یعنی اسرائیل آمادگی و اطلاع داشت که بالاخره یمن عملیات انجام می‌دهد.

کارشناس و تحلیلگر مسائل بین المللی گفت: مسافت پرتابه ۲۰۴۰ کیلومتر است که قابل توجه‌ است و موشک هایپرسونیک یا مافوق صوت باید از فضاهای عربستان عبور می‌کرد. یعنی انصارالله اعتنا به این مسئله نکرد که ممکن است در آسمان عربستان رهگیری شود و البته‌ نتوانستند هم رهگیری کنند. مسئله مهمتر از عربستان حضور سامانه‌های مختلف و بسیار پیشرفته آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و فرانسوی ها در منطقه است که بازهم نتوانستند رهگیری کنند و به هدف اصابت کرد.

وی افزود: بنابراین مسئله ادامه داریست و انصارالله و سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد با آغاز مرحله پنجم، ضربات قطعاً سخت‌تر و جدی‌تر وارد خواهد شد.

سیدافقهی تاکید کرد: در داخل رژیم صهیونیستی نیز دچار زلزله شدند و هم سامانه‌ها دچار اختلال هستند و این سامانه‌ها در مقابل یک موشک نتوانست به درستی عمل کند. چطور در مقابل موشک‌ها و پهپادهای ایران عملکرد درستی خواهند داشت. 

سیدافقهی گفت: در آستانه سالگرد عملیات ۷ اکتبر هستیم و نتانیاهو هیچ کدام از اهداف را محقق نکردند در هنوز کلی گروگان و اسیر در اختیار حماس و جهاد اسلامی است. نتانیاهو تلاش می‌کند جنگ را توسعه دهد تا بتواند خود را نجات دهد و شاید با قدرت رسیدن ترامپ کمک‌های بیشتری از او بگیرد. بلکه بتواند حماس را اخراج و گروگان‌ها آزاد کند در حالی که واقعا این امکان‌پذیر نیست.

وی درباره ایجاد آتش‌بس درغره تصریح کرد: بعید می‌دانم به این زودی آتش بس محقق شود چون آتش بس به معنای تحقق خواسته‌های حماس است و اگر این کار را نتانیاهو انجام دهد. وزرای او استعفا خواهند داد و کابینه منحل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha